~~Salam Ukhwah~~

Saturday, June 13, 2009

Kenangan ini Tetap Indah Walaupun sudah Berlalu

inilah best friend aku Shahrini

time aku konvo


hari keluarga kkip with housemate

penyeliaan pratikal


gengs kelate n teganu..geng aku


bebudak kaunseling 04-07


Tiba-tiba aku rindukan zaman aku belajar kat UMS dulu
rindu sgt2 kat kwn2 aku, terasa rindu nak belajar lagi,rindu nak berebut bus, angkat air,,,
dan semua2lah yang ada kat UMS 2.....
tp yg paling aku rindu kat kwn2 aku la, separuh dr kwn aku dh bergelar pendidik, cuma ku lg yg beum ada rezeki
doakan aku ye kawan2.....3 thn aku disana banyak mgajar aku erti ketabahan dlm menjalani liku2 hidup, kalu sebelum ini aku xpandai nk berdikari, tp berjauhan dari keluarga perlu aku berdikari di ats kaki aku sendiri
aku rindu kat
shahrini, noor, ikah, ct, siti, norly, sal, kimar,hayat dll. kepada yg telah berkawin dan telah menimang cahaya mata 2, tahniah la, maaf yg jauh2 2 aku xdpt p la majlis korang...
kalu dulu aku suka sgt ponteng kelas, terutamnya utk subjek minor la, subjek puan puteri n subjek wan anor mana boleh, aku takut....terutamanya kelas puan puteri, bukan takut, tp cara didikan dan proses pengajaran dia buat aku jadi minat ngan kelas dia, walupun subjek dia 2 killer, tp kata org nak seribu daya tak nak seribu dalih....
aku masih ingat lagi masa subjek kaunseling keluarga yg diajar oleh prof. rosnah masa aku thn 2 dulu, masa tu kat dkp 4, biasa la kau, port yg plg aku suka kat blkg sekali la,,,,,bukan apa dewan 2 sejuk giler.....time 2 kawan aku ajak aku berbual, so apa lagi aku ni.....tiba-tiba......."farhanah n shahrini , apa yg korang berbual 2" terkejut aku dibuatnya...malu giler time 2......tp lastly kwn aku dpt A subjek 2 n aku dapat BT je.....padan muka....Moral Story jangan berbual masa proses pembelajaran taw..
tapi sekarang, masa sudah berlalu, zaman 2 sudah lama kami tinggalkan, masing2 sudah punya komitmen sendiri, nak berhubung antara satu sama lain pun susah.....biasa la kan masing2 sibuk ngan keja, ngan suami, ngan ank bla, bla, bla.......
aku juga rindukan kat KKIP terutamanya kat member B60/07 ...mia, tutu, tella, zura, kak.cik, ecah dan semua2 la bekas housemate aku...byk kenangan aku masa stay kat IP....kena angkat air 2 sudah menjadi amakan n routin harian kami.....kesian kat kami....rindu la kat ip, agak2 mcm mana ip skang, masih adakah pak cik panjang yg begitu setia menjaga kami.....apapun semua kenangan ini sudah berlalu, hanya gambar2 kenangan yang boleh mengimbau semua ini



No comments: